CHOREOGRAFIA W CENTRUM // VI EDYCJA

Roczny kurs choreografii eksperymentalnej.

Fundacja Burdąg oraz Centrum w Ruchu zapraszają na szóstą edycję kursu!
CHOREOGRAFIA W CENTRUM to projekt edukacyjny przeznaczony dla wybranej grupy osób, zainteresowanych choreografią w praktyce.
Projekt opiera się na założeniu, że choreografia to dyscyplina łącząca predyspozycje twórcze z inteligencją, wrażliwością i krytycznym spojrzeniem na otaczającą rzeczywistość. Jako autorki kursu – choreografki – odwołujemy się do bliskiego nam, szeroko otwartego rozumienia choreografii. Interesuje nas jak można wykorzystywać jej narzędzia w indywidualny sposób, dla rozwoju własnych zainteresowań twórczych. Przy rosnącej popularności sztuki tańca ciągle zauważamy niedobór miejsc rozwoju i wymiany dla osób poszukujących własnego języka choreograficznego.
Kurs składa się z trzech modułów. Będziemy się zajmować rozwijaniem researchu, poznawaniu narzędzi choreograficznych indywidualną pracą uczestników wokół tematów i pytań interesujących każdego z nich, oraz tworzeniem . Stałym elementem zajęć będzie praktyka fizyczna wychodząca z doświadczeń prowadzących. Pojawią się także takie tematy jak dawanie i przyjmowanie feedbacku, kolektywne metody pracy czy relacja między doświadczeniem / refleksją / praktyką. Wszystko to w kontekście historii i teorii choreografii oraz aktualnych napięć społeczno-politycznych.
Zagadnienia, które będą obecne na kursie to polityczność choreografii, choreografia społeczna, emancypacyjny potencjał tańca, choreografia tekstu i polityczność głosu, normy ciała i ich kontestacja w tańcu, interdyscyplinarność, powiązania tańca ze sztukami wizualnymi, body artem, performance art, i innymi dyscyplinami,
Zapraszamy choreografów, tancerzy oraz artystów innych dziedzin sztuki (lub pracujących na ich przecięciu), dla których choreografia będzie poszerzeniem praktyki twórczej. Ofertę kierujemy także do studentów szkół artystycznych oraz teoretyków tańca, którzy nie boją się praktyki.
TERMIN: kurs roczny!
Rozpoczniemy kurs 4-dniowym warsztatem integracyjnym w Studio Burdąg na Mazurach. Zjazd obejmie 3 pełne doby (przyjazd w czwartek wieczorem, wyjazd w niedzielę wieczorem), odbędzie się w dniach 16-19 września 2021 roku.
Następnie odbędzie się 14 weekendowych warsztatów w Centrum w Ruchu w Warszawie, rozłożonych od października 2021 do maja 2022 roku.
Każdy weekend = 10h + zjazd w Studio Burdąg
Łącznie 15 zjazdów = około 200 godzin warsztatów!
Dokładne terminy wszystkich zjazdów – poniżej.
Deadline zgłoszeń: 7 lipca 2021r.
W celu zgłoszenia prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego:
https://goo.gl/forms/QyMPOdxdltV7TX7L2
Wyniki kwalifikacji ogłosimy drogą mailową do 1 sierpnia 2021r.
Wybranym uczestnikom zostaną przesłane dalsze informacje oraz dane do przelewu.
Istnieje możliwość rozłożenia płatności na 4 równe raty, po 800 zł każda, płatne w terminach:
I rata – do 1 września 2021 roku
II rata – do 1 października 2021 roku
III rata – do 1 listopada 2021 roku
VI rata – do 1 stycznia 2022 roku
Pierwszą ratę płatności lub całość kwoty należy uiścić do dnia 1.09.2021r.
Nie uiszczenie opłaty do ustalonego terminu jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w kursie, na miejsce danej osoby zapraszana jest wówczas następna osoba z listy rezerwowej.
Osoby wybrane do udziału w projekcie deklarują uczestnictwo w minimum 11 z 14 zjazdów weekendowych oraz w całym zjeździe integracyjnym w Studio Burdąg.
Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego jest róznoznaczne z akceptacja wyżej wymienionych zasad.
O PROWADZĄCYCH:
ANIA NOWAK pracuje w obszarze szeroko rozumianej choreografii, gdzie spekuluje o tym do czego zdolne są ciało i język dzisiaj. Realizuje takie formaty jak performans, wideo performans, wystawa performatywna i tekst. Nowak interesuje materialny wymiar ciała oraz jego niematerialne aspekty — afekty, uczucia, intuicja — jako punkt wyjścia do rozwijania ucieleśnionych praktyk troski i wspólnotowości. Jej refleksja dotyczy doświadczeń seksualności, choroby i żałoby z perspektywy feministyczno-queerowej, a także etyki przyjemności w czasach klimatycznego i politycznego kryzysu. Prace Nowak były prezentowane m.in. w HAU Hebbel am Ufer, Sophiensaele i Berlinische Galerie w Berlinie; Nowym Teatrze i Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie; Art Stations Foundation w Poznaniu, BWA we Wrocławiu, CAC w Wilnie, M HKA w Antwerpii i ICK w Amsterdamie. Nowak mieszka i pracuje w Berlinie. W 2021 roku jest rezydentką Ankara Queer Art w Turcji oraz Q21 MuseumsQuartier w Wiedniu.
anianowakanianowak.com/
MARIA STOKŁOSA łączy choreografię z praktyką improwizacji tańca. Jej solo “Wychodząc od działania” było prezentowane w ponad 40 wersjach w galeriach, teatrach, domach kultury oraz w niezależnych przestrzeniach sztuki i plenerze. Maria Stokłosa jest także autorką takich spektakli jak: „Królowa Wody”, (w ramach wystawy „Inne Tańce” w U-jazdowskim w Warszawie), „Złote Demony” (premiera w MCK Nowy Teatr w Warszawie), „Wylinka” (premiera w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie). Współpracuje z choreografami Meg Foley oraz Peterem Pleyerem, a także z reżyserem teatralnym Wojtkiem Ziemilskim. Występowała ponadto w „Tuning Scores” Lisy Nelson oraz „Tribes” Sary Shelton Mann, i in. Ukończyła choreografię w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie oraz wydział tańca współczesnego w London Contemporary Dance School at The Place. Maria Stokłosa jest zaangażowana w wiele działań na rzecz rozwoju choreografii eksperymentalnej – jako inicjatorka projektów edukacyjnych i nauczycielka, a także jako prezeska Fundacji Burdąg i członkini Centrum w Ruchu. Prowadzi autorskie warsztaty i wykłady m. in.: na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu czy LaSalle College of The Arts w Singapurze.
Obecnie studiuje kulturoznawstwo w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim i jest tegoroczną laureatką Stypendium Badawczego Grażyny Kulczyk.
MARTA ZIÓŁEK
Urodzona w 1986. Choreografka, reżyserka i performerka mieszkająca w Warszawie. Studiowała w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie oraz na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy skupia się na badaniu nowych form ekspresji i ucieleśnień; operuje językiem nowych technologii i popkultury; interesują ją nowe rytuały i performatyka tożsamości. Stale przekracza granice między teatrem, sztukami wizualnymi, performansem, filmem i choreografią, której obszar konsekwentnie stara się poszerzać.